Fotózgatás a természetben

Pénteken igencsak nagy vihar volt itt lenn Zalában. Szombat reggel mikor indultunk Pórszombatra, a városon  még mindig jól láthatóak voltak a vihar pusztításának nyomai.

Pórszombat előtt bementünk az erdőbe gombát szedni… Nem a jól ismert kép fogadott, elég sok vaskos fa volt frissen kidöntve. Természetesen legtöbbjük öreg és korhadt volt, de olyat is találtam, amit a vihar a földtől 3-4 méter magasságban tört ketté, pedig fiatalnak és egészségesnek látszott.

vihar után

Persze az élet egy ilyen vihar után is tovább tör előre. Lódarazsak szívogatták egy egy sérült fa nedveit, és több pók frissen szőtt hálójába sikerült majdnem belesétálnom, éppen hogy az utolsó pillanatban kerültem ki őket.

kis bogár pók_háló reggeli köd

Vasárnap reggel egy kis kaszálással kezdtem a kiskutasi hegyen. Igen hamar egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy folyamatosan kerülgetem a barna és zöld színű kis imádkozó sáskákat. Valószínűleg párzási időszak lehet. Az persze köztudott, hogy ezen rovarok nőstényei felfalják a hímeket, mikoron is azok teljesítették a természet által rájuk ruházott feladatot. Viszont olyant még nem láttam, hogy miközben teszik amit tenniük kell, közben már folyik a lakmározás.

 ájtatós manók 

Mondjátok, hogy ritka pillanatot sikerült megörökíteni… (:

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

