Remény

Kis kihagyás után (hála a vizsgaidőszaknak és az én géphiányomnak), végre tegnap megérkezett a  2. feladvány is. (:

Nem egyszerű, sokkal nehezebben megfogható, mint az előző. Ráadásul, amíg ott tudtam, nagyjából milyen hangulatot szeretnék megteremteni a képen, addig itt, legjobb esetben is csak sejtem, érzem, de megfogalmazni nem tudom.

Egy két jelenet megjelenik mondjuk előttem, ebből próbáltam kihozni valamit. Kár hogy többnyire vakvágányra futottam.

Ha például, nem épp hideg tél lenne, hanem virradó tavasz, egy életre kelő kis cserje, csíra… a megfelelő környezetben igazából reményteljes lehetne. Persze gondolataimban megjelenő képet télen is könnyedén meg tudnám valósítani, ha lenne hozzá elég hó és a hótakarót áttörő apró kicsiny facsemete… hát per pillanat nincs.

Az első út amin el tudtam indulni, hogy a “remény hal meg utoljára”… Szerintem ezzel mindenki egyetért, tapasztalta is gyakran. A remény egy olyan dolog amit nehezen lehet elvenni az embertől, és ha megtörténik erősen megtöri az illetőt.

Azt szokták volt mondani, hogy “Nincs annyi sötétség a világon ami képes lenne eloltani egy gyertyát.” Ez a reménnyel is így van. Ezt a gondolat menetet próbáltam megjeleníteni a következő képben.

HOPE_kicsi

Persze modell híján, nehéz volt a manuális fókusszal, sötétben olyan selfportrait csinálni, hogy minden úgy legyen rajta ahogyan szeretném. Hehe, nem is sikerült, de ez viszonylag megközelíti az elképzeléseimet. Ami még dobhatott volna rajta, az az hogyha tudom úgy tartani a kamerát, hogy a szememben megcsillanjon a gyertya fénye. Illetve f1.8-cal fotóztam, hogy játsszak a mélységélességgel. A tökéletes az lett volna, ha úgy rá tudok hajolni, hogy a gyertya lángja és a szemem síkja legyen csak éles, minden más elmosódottabb. …almost. Egyébként külön külön másik képeken ezek sikerültek is, csak kombinálni nem tudtam, lehet fizikai korlátai vannak. Találtam magyarul egy Francis Bacon idézetet, azt még a retusálás végén ráraktam. Szerintem ezzel teljesedett ki. Még 2 dolgon gondolkodtam. 1. kereten, de azt semmi jó nem jutott eszembe, 2. hogy a kezem kiretusálom jobb oldalon, de aztán maradt. Mondjuk azt lehet ki kellett volna.

Amúgy nekem tetszik ez a kép, főleg a gyertya lángja és az, ahogyan az ujjaimon végig fut a fehér fénye.

Persze egy képpel, csak akkor nevezek ha az nagyon jó lett (a mostani sztem nem olyan rossz! (: ) és/vagy ha nincs több ötletem.

Hát ötleteim még vannak, csak megvalósítást nehezen tudok párosítani melléjük. Nem is ötletek csak apró részletek ezek.

Pl. remény, hit, templom… de ott hogyan jelenítsem meg, azt már nem tudom.

Esetleg a reményhez, még egy kivert kutya tekintet és szilárdan csillogó szemeket tudnék kapcsolni, de egyrészt ahhoz egy nagyon jó modell kellene, másrészt, még mindig hiányzik vmi a képről.

Időm még van, ha lesz vmi úgy is jelentkezem. (:

Vélemény, hozzászólás?

